robmarc's blog

About people, places, cultures, languages, life, adventures... in real life

2011. április 12., kedd

Felfedező út észak-Skandináviában

Minden teljesen spontánul kezdődött múlt héten. Mivel két vizsgán is túlestünk a hét elején, a hétvége kikapcsolódás jegyében telt. Michal (cseh lakótárs) felvetette hogy mi lenne ha kocsit bérelnénk és körbeutaznánk észak-Skandináviát és eljutnánk az Északi-fokhoz. Persze mondom, hajrá. Na akkor itt következzen egy kis élménybeszámoló.
A skandináv félsziget nagyon érdekes és nagyon változatos. Hóvihartól, fjordokig, óriási tavaktól mérhetetlen hosszúságú fenyőerdőig minden megtalálható. Eszméletlen gyönyörűségét talán csak azok tudják igazán értékelni természetkedvelők, s akik soha nem láttak hasonlót.
Lappföld U alakú hegye a háttérben, már már szimbolikus jelentéssel bír
Hamar összejött a csapat: egy nepáli kolléga, Suraj; egy szlovén arc, Michal; na meg egy spanyol ajkú, Victor. Plusz ugyebár mi ketten a lakótársammal.
Pár rövid tény a kirándulásról:
  • cél: elérni az északi fokot, Európa legészakibb pontját;
  • 3 ország érintésével levezettünk a prágai arccal 2000 km-t;
  • alvási lehetőségek: CS (couchsurfing), autó és sátor;
  • aki az útvonalra kíváncsi annak katt ide.
Nahát, akkor a terv és a megvalósítás leegyszerűsítve így nézett ki: autót bérelni és Kirunából elindulva eljutni Narvikba, majd első nap Tromsøban aludni. Eszméletlen szépségűek a norvég fjordok. Szavakba önteni egyszerűen lehetetlen, meséljenek a képek inkább.
Narvik melletti fjord

Valahol Tromsø és Narvik között

Tromsø valóságos metropolisznak tűnt (Kirunához képest). Első nap meg is szálltunk különböző CouchSzörfösöknél. Sikerült magyarokat is találni a világ eme távoli pontján. De ami még jobban meglepett az egy genti lány megismerése. Ugyanis Gent (Belgium) egyik kedvenc városom, ahol egy feledhetetlen Erasmus szemesztert töltöttem. Szóval volt miről dumálni órák hosszát.
Másnap akkor, több mint 8 óra vezetés után megérkeztünk a várva várt Északi fok közelébe. Megjegyzendő hogy Norvégiában vannak a legprofibb alagutak, egyesek 6-7 km hosszúak, automatikusan záródnak-nyitódnak, sőt van egy ami a tenger alatt halad kilométereken keresztül. A falucska mely városi rangra emelkedett kb. 2500 lakost számlál: Honningsvåg.
A többiek ott maradtak éjszakára, mi pedig Michallal megpróbáltunk eljutni a célunkhoz még aznap este. Sikerült is, annak ellenére hogy elméletben csak turista busszal lehet eljutni, bizonyos időpontokban. Megpróbáltunk sátrat verni a szakadó esőben, a hóban, de hamar rájöttünk hogy a talaj sziklás így esélyünk nincs. Maradt az egyetlen lehetőség: autóban való alvás. Reggelre csodás napfelkeltére ébredtünk:
Napfelkelte

Szerény 30 euróért meg lehet látogatni turista szezonban

Visszafele keresztülhajtottunk Finnországon, és megpróbáltunk olcsón alkoholhoz jutni, hát nem igazán sikerült. Viszont a finn fenyőerdő elképzelhetetlenül végtelen: haladsz 200km-t és látható 4 ház.
Rally út a finneknél
(Na kb. ennyi mára, máskor befejezem a bejegyzést.)