robmarc's blog

About people, places, cultures, languages, life, adventures... in real life

2010. február 28., vasárnap

Emberek

Mi a legfontosabb egy társadalomban? Persze a család. De a család is egyénekből tevődik össze, tehát az egyént tekinthetjük a társadalom alapkövének.

Ahogy kezdem megismerni az belgákat, s pontosabban a flamandokat, úgy válik egyre határozottabb, pozitív véleményem róluk. Ehhez talán egy, két történetet kellene elmesélnem.

A héten mostam a közeli mosodában, egy kis helyi üzletszerűség, ahol mosni, szári tani, vasaltatni lehet, elég jutányosan az itteni árakhoz képest. Na, szóval, kiszemelem a gépet, megtömöm ruhával, mosóporral, miegymással, s nosza, akkor az automatával kell üzembe helyezni. Épp begyűrök egy tízeurós bankjegyet, s mit ad a fenn való? ... Áramszünetet. Na, mondom magamban, soha jobbkor. A pénz odalett. Kezdem lehozni az ilyenkor szokásos dolgokat a fellegekből, persze magamban. De még mielőtt magamhoz térhettem volna, jön egy kedves öreg bácsi, tulaj vagy alkalmazott, nem érdekes, és sorra rak be érmét a gépbe, és újra indítja az abbamaradt mosásokat. Na persze, én még el sem kezdtem. Mondom neki hogy izé, pont beraktam a pénzt, és hogy lehetne megoldani. Semmi baj kisöreg, mondja, és előkap a tárcájából egy 10-est. Én ámultam, bámultam, ja persze, jutott eszembe: ez itt a nyugat. Ahogy mondani szokás: No comment!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése